În cursul lunii trecute am primit o înștiințare din partea Primăriei Oradea, o puteți vedea în imaginea alăturată. Conține o somație din partea Direcției Tehnice, Serviciului Lucrări și Servicii Publice prin care se cerea să se facă contract preferențial cu o anumită firmă în detrimentul celei pe care o folosesc deja pentru dezinsecție și deratizare. Pînă acum am evitat să răspund în vreun fel hîrtiei, cu siguranță nu îi voi da curs (contractul este pentru domeniu public, dar pe teren privat fac contract cu cine vreau eu), dar sînt curios să aflu dacă a mai primit cineva hîrtii din astea... și ce are de gînd să facă mai departe.
Prin prezenta vă aducem la cunoștință că Municipiul Oradea a încheiat un contract pe o perioadă de 4 ani (2012-2016) cu SC COMPANIA ROMPREST SERVICE SA cu privire la serviciul public de dezinfecție, dezinfecție, deratizare și tratamente fitosanitare din municipiul Oradea.
În conformitate cu prevederile legii 101/2006 serviciului de salubrizare a localităților, Legii 51/206 ("republicată") serviciilor comunitare de utilități publice, Hotărîrii Consiliului Local nr. 386/2009 privind Regulamentul propriul al serviciului de salubrizare Oradea se conferă companiei SC COMPANIA ROMPREST SERVICE SA drept de exclusivitate în aria administrativ-teritorială a municipiului Oradea pentru acest serviciul public.
Å¢inînd cont de cele de mai sus, vă solicităm ca în decurs de 15 zile de la data primirii prezentei să încheiați contractul privind lucrările de dezinfecție, dezinfecție, deratizare și tratamente fitosanitare cu operatorul SC COMPANIA ROMPREST SERVICE SA, în caz contrar veți fi pasibil de a fi sancționat contravențional conform HCL 386/2009 art. 111 litera h) cu amendă cuprinsă între 500 și 1000 de lei (persoane fizice) și art. 125 litera d) cu amendă cuprinsă între 2000 și 2500 de lei (persoane juridice).
Date de contact ale SC COMPANIA ROMPREST SERVICE SA: tel/fax 0259237625. mobil: 0742102692, 0755746137, 0756053454, 0744828121 (între orele 09-17), email
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. ,Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Nu-s avocat, dar chestia asta are un iz puternic de ilegalitate.
Completare ulterioară. A doua zi m-am dus la primărie, în vestita piramidă a lui Bolojan, să mă interesez dacă hîrtia de mai sus a ajuns la adresa corectă. Pe hîrtie nu e trecută nici o adresă, iar plicul în care a ajuns a rămas la administratoarea asociației de proprietari. Femeia de la ghiseul departamentului tehnic mi-a spus că, deși adresa lipsea, au fost trimise asemenea somații la toate asociațiile de proprietari din Oradea și că sîntem obligați să facem contract cu cine vor ei. Cică așa este legea, că e serviciu public ca și furnizarea electricității și contractul cu regia de apă și canal. Văzînd că-s ferm decis să nu fac contract cu firma dorită de primărie, femeia de la ghișeu mi-a spus că asociația va primi amendă și că nu pot face contract cu cine vreau eu, întrebîndu-mă (ca exemplu) de ce nu fac contract cu un alt furnizor al apei în bloc? "Logica" aia imbatabilă de angajat public m-a cam lăsat fără replică vreo două secunde, pînă să-mi pun întrebarea cum dracu poate compara femeia aia furnizarea apei cu deratizarea, dezinfecția și tratamentele fitosanitare?
Blocul a fost dotat din construcție cu țevi care fac conectarea la sistemul de furnizare a apei în tot orașul, nu prea ai cum să schimbi aia. Iar să-și bage fiecare eventual furnizor țevile de apă la blocurile cu care face contract este imposibil (ținînd cont de costuri, logistică, etc, etc - pur și simplu nu se rentează). În schimb cînd e vorba de deratizare vine omul, dă cu substanțele și pleacă. Ã…ži apoi mai vine cînd îl chem eu sau cînd e nevoie... așa că am de unde alege (dintre firmele specializate în acest domeniu). Dacă cineva (fie că este o firmă privată, o instituție a statului, extratereștri sau oameni veniți din viitor) mi-ar teleporta apă proaspătă în robinet și mi-ar teleporta deșeurile la groapa de gunoi cu costuri similare celor oferite de primărie aș avea de ales și în alte "servicii publice" oferite ca exemplu, dar pentru moment nu se pune problema. Pentru moment.
Voi ce ziceți? Ce daune ar trebui să cer Primăriei Oradea dacă-mi dă amendă?