Most read articles

În 11 iunie satelitul Fermi produs de NASA a aniversat 10 ani de descoperiri în Cosmos. Scopul este de a descoperi sursele de radiații gamma, de a studia găurile negre, stelele neutronice și alte obiecte și evenimente cosmice din galaxia noastră și cele din jur.

Principalul instrument al satelitului Fermi, telescopul cu suprafață mare (Large Area Telescope - LAT), a descoperit mai mult de 5 mii de surse de radiații gamma.

În anul 1949 Enrico Fermi, un american cu origini italiene ce a făcut primii pași într-un domeniu al fizicii ce implică energii intense și a primit un premiu Nobel, a sugerat că radiațiile cosmice, adică particulele ce se mișcă la viteze apropiate de viteza lumii, ar putea fi propulsate de valurile de șoc ale supernovelor. În anul 2013 telescopul de pe satelitul Fermi a folosit radiațiile gamma pentru a demonstra că aceste rămășițe ale stellor reprezintă cel puțin o parte dintre sursele particulelor cu viteze mari.

User Rating: / 1
PoorBest
Un deceniu de descoperiri cu Fermi - Science, fiction, fantasy and cartoons - Home: 5.0 out of 5 based on 1 reviews.